Spoločnosť BMW Group dodala v minulom roku zákazníkom celkovo 2 555 341 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce (+ 6,5 %), čo predstavuje nové historické maximum. Aj značky BMW, Rolls-Royce a BMW Motorrad oznámili v roku 2023 nové rekordné výsledky. Vo štvrtom štvrťroku predala spoločnosť BMW Group 718 778 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 10,3 %.
11.1.2024
„Vďaka úzkej spolupráci s našimi maloobchodnými partnermi a vďaka silnému výkonu našich spolupracovníkov dosiahla spoločnosť BMW Group v roku 2023 nový rekordný predaj. Zákazníci na celom svete oceňujú naše silné značky BMW, MINI, Motorrad a Rolls-Royce a najmä výber rôznych technológií pohonu v rámci celého produktového radu BMW Group,“ povedal Jochen Goller, člen predstavenstva BMW AG, zodpovedný za zákazníkov, značky a predaj. „S našimi novými, vysoko atraktívnymi a technologicky výnimočnými vozidlami sme v roku 2023 dokázali ešte dynamickejšie naštartovať elektromobilitu a dosiahnuť cieľ, aby plne elektrické vozidlá predstavovali 15 % podielu z celkového predaja,“ pokračoval Goller.
Vďaka silnému tímovému úsiliu sa spoločnosti BMW Group v minulom roku opäť podarilo výrazne zvýšiť celosvetové dodávky plne elektrických produktov na 376 183 kusov. Pre spoločnosť to predstavuje medziročný rast tržieb o + 74,4 %. Vo štvrtom štvrťroku dodala spoločnosť BMW Group zákazníkom 129 316 plne elektrických vozidiel (+ 47,7 %). Predaj plne elektrických vozidiel za rok 2023 výrazne prekonal celkový vývoj na trhu s plne elektrickými vozidlami, čo podčiarkuje úlohu spoločnosti ako priekopníka v oblasti e-mobility.
Spoločnosť BMW Group je presvedčená, že aj v roku 2024 si dokáže udržať svoju trajektóriu rastu predaja elektromobilov (BEV). S ponukou 18 plne elektrických modelov pokrývajúcich všetky hlavné segmenty svojich značiek, kladie BMW Group silné základy pre dynamický rast BEV v nadchádzajúcom období. Každé piate z novo dodaných vozidiel bude mať tento rok plne elektrický pohon a do roku 2025 to bude každé štvrté. „Vidíme pretrvávajúci vysoký dopyt po našich plne elektrických produktoch a na základe nášho silného produktového portfólia viacerých značiek očakávame, že v roku 2024 predáme viac ako pol milióna plne elektrických vozidiel,“ povedal Goller.
Značka BMW v roku 2023 opäť vedie svetový prémiový segment
S celkovým počtom 2 253 835 vozidiel dodaných zákazníkom na celom svete v roku 2023 zaznamenala značka BMW medziročný rast o 7,3 %, pričom predaj dosiahol nové historické maximum. Značka BMW dokázala v minulom roku opäť obhájiť vedúcu pozíciu v globálnom prémiovom segmente.
Zákazníci prejavili záujem najmä o plne elektrické vozidlá značky, pričom v roku 2023 bolo zákazníkom dodaných celkovo 330 596 kusov (+ 92,2 %). Dodávky plne elektrických vozidiel BMW za štvrtý štvrťrok dosiahli na úroveň 113 458 kusov (+ 55,4 %).
V roku 2023 ťažili zo silného dopytu aj modely vo vyššom cenovom segmente ako napríklad BMW radu 7 a BMW X7. Predaje ťahali aj plne elektrické modely, vrátane BMW iX1* a BMW i4*. V minulom roku sa vysokej obľube medzi zákazníkmi tešil aj modely BMW X1, BMW radu 3 a BMW X3.
Po uvedení plne elektrického modelu BMW i5* v minulom roku ponúka spoločnosť BMW Group plne elektrický variant v každom zo svojich hlavných segmentov. Do ponuky pribudlo aj plne elektrické BMW iX2*. Neskôr v tomto roku sa predstaví prvý plne elektrický model kombi (Touring) tvoriaci súčasť modelového radu BMW 5.